Usluge

Pružamo širok spektar usluga

Safe Line 2009 d.o.o. pruža konsultantske usluge u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, procene rizika i izradu planova zaštite. Firma nudi obuke za zaposlene i pomoć u usklađivanju sa zakonodavstvom. Takođe, podržava implementaciju sigurnosnih procedura i praćenje bezbednosnih praksi.

Procena rizika za radno mesto

Procena rizika za radno mesto uključuje identifikaciju potencijalnih opasnosti i analizu njihovog uticaja na zdravlje i bezbednost zaposlenih. Na osnovu procene, razvijaju se odgovarajuće mere zaštite i prevencije kako bi se smanjio rizik od povreda i obezbedio siguran radni ambijent.

Poslodavac je dužan da donese Akt o proceni rizika u pismenoj formi za sva radna mesta u radnoj okolini i da utvrdi način i mere za njihovo otklanjanje.

Poslodavac je dužan da izmeni Akt o proceni rizika u slučaju pojave svake nove opasnosti i promene nivoa rizika u procesu rada.

Procena rizika je sistematsko evidentiranje i procenjivanje svih faktora u procesu rada koji mogu uzrokovati nastanak povreda na radu, oboljenja ili oštećenja zdravlja i utvrđivanje mogućnosti, odnosno načina sprečavanja, otklanjanja ili smanjenja rizika.

Akt o proceni rizika je Akt koji sadrži opis procesa rada sa procenom rizika od povreda ili oštećenja zdravlja na radnom mestu u radnoj okolini i mere za otklanjanje ili smanjivanje rizika u cilju poboljšanja bezbednosti i zdravlja na radu.

 

Radno mesto sa povećanim rizikom je radno mesto utvrđeno aktom o proceni rizika na kome, i pored potpuno ili delimično promenjenih mera u skladu Zakonom i podzakonskim aktima, postoje okolnosti koje mogu da ugroze bezbednost i zdravlje zaposlenog. Prilikom procene rizika sagledava se organizacija rada, radni procesi, sredstva za rad, sirovine i materijali koji se koriste u tehnološkim i radnim procesima, sredstva i oprema za ličnu zaštitu na radu, kao i drugi elementi koji mogu da izazovu rizik od povreda na radu, oštećenja zdravlja ili oboljenja zaposlenog.

Procena rizika obuhvata:
• Opšte podatke o poslodavcu
• Opis tehnološkog i radnog procesa, opis sredstava za rad i njihovo grupisanje, i opis sredstava i opreme za ličnu zaštitu na radu
• Snimanje organizacije rada
• Prepoznavanje i utvrđivanje opasnosti i štetnosti na radnom mestu i u radnoj okolini

• Procenjivanje rizika u odnosu na opasnosti i štetnosti
• Utvrđivanje načina i mera za otklanjanje, smanjenje ili sprečavanje rizika
• Zaključak
• Izmene i dopune akta o proceni rizika

ZAHTEV ZA PONUDU

Ukoliko imate potrebu za izradom Akta o proceni rizika možete nam se obratiti sa zahtevom za ponudu.
Zahtev treba da sadrži sledeće podatke:
• Delatnost kojom se Vaše preduzeće bavi,
• Broj zaposlenih,
• Koliko radnih mesta ima po sistematizaciji radnih mesta,
• Lokacije (adrese),
• Površina poslovnog prostora,
• Način upotrebe poslovnog prostora (kancelarijski, magacinski, proizvodni i sl.),
• Ime i broj telefona kontakt osobe za potrebe dobijanja dodatnih informacija.

U skladu sa članom 15. Pravilnika o načinu i postupku procene rizika na radnom mestu i u radnoj okolini, Službeni glasnik RS br. 72/2006, vrši se izmena i dopuna Akta o proceni rizika.

Akt o proceni rizika  na radnom mestu i u radnoj okolini  podleže potpunoj  izmeni  i dopuni  nakon svake kolektivne  povrede na radu  sa smrtnim posledicama,  koja se dogodi na radnom mestu  i u radnoj okolini  poslodavca.

Akt o proceni rizika  na radnom mestu i u radnoj okolini  podleže delimičnim izmenama i dopunama (u delu  koji se odnosi  na određeno  radno mesto i s njom  povezana radna mesta) i to:

• U slučaju smrte povrede na radu  i teške povrede na radu
• U slučaju pojave  svake  nove opasnosti  ili štetnosti, odnosno promene nivoa rizika u procesu rada
• Kada se mere koje se utvrde za sprečavanje , otklanjanja ili smanjenje rizika  nisu odgovarajuće ili ne odgovaraju  procenjenim stanju
• Kada je procena  zasnovana na podacima koji nisu ažurirani
• Kada postoji mogućnost i način za unapređenje, odnosno dopunu  procenjenih rizika

Dopuna se takođe  odnosi i  na objekte koji se koriste kao radni i pomoćni prostor, izvršeno osposobljavanje zaposlenih iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, izvršeno osposobljavanje zaposlenih za pružanje prve pomoći  i analize preduzetih mera naloženih Aktom o proceni rizika.

Obavljanje poslova bezbednosti i zdravlja na radu obuhvata pružanje sledećih usluga od strane SAFE LINE 2009 DOO:

 
• Vrši kontrolu i daje savete Korisniku usluga odnosno ovlašćenom licu kod Korisnika usluga pri planiranju, izboru, korišćenju i održavanju sredstava za rad, opasnih materija, i sredstava i opreme za ličnu zaštitu na radu;
• Učestvuje u opremanju i uređenju radnog mesta u cilju obezbeđivanja bezbednih i zdravih uslova rada;
• Organizuje preventivna i periodična ispitivanja uslova radne okoline;
• Organizuje preventivne i periodične preglede i ispitivanja opreme za rad;
• Predlaže mere za poboljšanje uslova rada, naročito na radnom mestu sa povećanim rizikom;
• Prati i kontroliše primenu mera za bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu;
• Prati stanje u vezi sa povredama na radu i profesionalnim oboljenjima, kao i bolestima u vezi sa radom, učestvuje u utvrđivanju njihovih uzroka i priprema izveštaje sa predlozima mera za njihovo otklanjanje;
• Upoznaje Korisnika usluga sa svim njegovim obavezama za slučaj nastanka povrede na radu i profesionalnih oboljenja, kao i bolesti u vezi sa radom;
• Pruža stručnu pomoć u vezi izvršenja pojedinih obaveza naloženih od strane inspekcije rada;
• Priprema i sprovodi osposobljavanje zaposlenih za bezbedan i zdrav rad;
• Učestvuje u pripremi Akta o proceni rizika;
 • Priprema uputstva za bezbedan rad i kontroliše njihovu primenu;
• Sarađuje i koordinira rad sa službom medicine rada po svim pitanjima u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu;
• Vodi evidencije u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu kod Korisnika usluga;
• Daje potrebne informacije i obaveštenja predstavniku zaposlenih za bezbednost i zdravlje na radu, odnosno odboru za bezbednost i zdravlje na radu.
 • Daje savete u vezi sa normativnim regulisanjem oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

Plan preventivnih mera – obaveza investitora

 

Investitor, odnosno zastupnik investitora je dužan da odredi jednog ili više koordinatora za izradu projekta i jednog ili više koordinatora za izvođenje radova kada na gradilištu izvode ili je predviđeno da će radove izvoditi dva ili više izvođača radova istovremeno. Obaveze investitora, odnosno zastupnika investitora, ne odnose se na izgradnju objekata površine do 300 m2, osim u slučajevima kada se izvode radovi navedeni u Pregledu radova pri kojima se pojavljuje specifiča rizik od nastanka povreda i oštećenja zdravlja zaposlenih (1. Rad pri kojem se pojavljuje poseban rizik za zaposlene od: zatrpavanja u iskopima dubljim od 1 m usled obrušavanja zemlje, propadanja usled rada na mekom ili močvarnom terenu ili pada sa visine veće od 3 m, pri čemu je taj rizik povećan usled same prirode procesa rada ili uticaja okoline radnog mesta. 2. Rad pri kojem se pojavljuje poseban rizik za zaposlene usled izlaganja hemijskim ili biološkim agensima, odnosno pri kojem se javljaju posebne opasnosti i/ili štetnosti ili je za obavljanje tog rada propisan lekarski pregled zaposlenih. 3. Rad pri kojem su zaposleni izloženi jonizujućem zračenju. 4. Rad u blizini električnih vodova visokog napona. 5. Rad pri kojem se pojavljuje poseban rizik za zaposlene od utapanja. 6. Rad na bunarima, pod zemljom i u tunelima. 7. Rad koji obavljaju ronioci uz upotrebu sistema za dovod svežeg ili komprimovanog vazduha. 8. Rad koji obavljaju zaposleni u kesonima sa vazduhom pod pritiskom. 9. Rad sa eksplozivnim materijama. 10. Rad na montaži ili rasklapanju teških montažnih sklopova.) ili je pri izgradnji takvog objekta potrebna Prijava gradilišta (Investitor, odnosno zastupnik investitora je dužan da popuni Prijavu gradilišta u slučaju kada je na gradilištu: 1) planirano trajanje radova duže od 30 radnih dana i istovremeno radi više od 20 zaposlenih ili 2) planiranim obimom radova obuhvaćeno više od 500 lica ili dana. Investitor, odnosno zastupnik investitora je dužan da popuni Prijavu gradilišta bez obzira na trajanje radova i broj zaposlenih koji izvode te radove, kada se na gradilištu izvode radovi pri kojima se pojavljuje specifičan rizik od nastanka povreda i oštećenja zdravlja zaposlenih. Investitor, odnosno zastupnik investitora je dužan da popunjenu Prijavu gradilišta dostavi nadležnoj inspekciji rada najkasnije 15 dana pre početka rada na gradilištu, a kopiju Prijave gradilišta postavi na vidno mesto na gradilištu.

 

Elaborat o uređenju gradilišta – obaveza svih izvođača radova

 

Elaborat o uređenju gradilišta predstavlja dokument kojim su postavljeni zahtevi i način sprovođenja, kao i organizacija zaštitnih mera, odnosno utvrđen je kriterijum kojeg se gradilište mora pridržavati. Za sve radove koji se obavljaju na gradilištu i kod kojih se pojavljuju izvori opasnosti, moraju se predvideti zaštitne mere. Elaborat ima za cilj i blagovremeno planiranje i programiranje propisanih potrebnih zaštitnih mera i sredstava na gradilištu, u njemu su data uputstva za njihovo sprovođenje u toku izvođenja radova. Poslodavac koji izvodi radove na izgradnji objekta u skladu sa propisima o bezbednosti i zdravlju na radu na privremenim ili pokretnim gradilištima, dužan je da izradi propisan elaborat o uređenju gradilišta koji uz izveštaj o početku rada dostavlja nadležnoj inspekciji rada najmanje osam dana pre početka rada.

Koordinator bezbednosti i zdravlja na radu u fazi izvođenja radova

Stalni ili povremeni nadzor na gradilištu;
Podnošenje Prijave i Plana preventivnih mera nadležnoj Inspekciji rada;

• Vrši koordinaciju primene načela prevencije u slučajevima kada se:
– odlučuje o tehničkim, tehnološkim i/ili organizacionim rešenjima, u cilju planiranja različitih elemenata ili faza radova koji treba da se izvode istovremeno ili jedan za drugim,
– procenjuju rokovi potrebni za završetak tih radova ili faza radova;
• Koordinira realizaciju planiranih aktivnosti sa ciljem da se obezbedi da poslodavci i druga lica:
– dosledno primenjuju preventivne mere u skladu sa odredbama Uredbe,
– gde je neophodno, primenjuju specifične mere iz Plana preventivnih mera
• Predlaže pokretanje postupka izrade izmena ili dopuna Plana preventivnih mera i dokumenata Uredbe i obezbeđuje podatke potrebne da se izvrše te izmene i dopune, uzimajući u obzir nastale promene na gradilištu;
• Organizuje saradnju i međusobno obaveštavanje svih poslodavaca i drugih lica koji istovremeno ili jedan za drugim izvode radove na gradilištu, vrši koordinaciju njihovih aktivnosti u pogledu sprovođenja mera za bezbednost i zdravlje na radu radi sprečavanja nastanka povreda na radu i profesionalnih bolesti;
• Obezbeđuje da svi poslodavci i druga lica na gradilištu budu upoznati sa Planom preventivnih mera, odnosno sa njegovim izmenama ili dopunama;
• Koordinira sporazume radi provere da se radne aktivnosti izvode pravilno;
• Preduzima mere radi obezbeđivanja da pristup na gradilište imaju samo lica koja imaju dozvolu da mogu da uđu na gradilište;
• Obaveštava nadležnu inspekciju rada o slučajevima kada poslodavci i druga lica ne primenjuju mere za bezbedan i zdrav rad.

PUTSTVO ZA OBAVEZNE NAČINE POSTUPANJA I ZNAČENJE OZNAKA ZA BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU


oznakeOznaka za bezbednost i/ili zdravlje na radu je oznaka koja se odnosi na određeni predmet, aktivnost ili situaciju i koja obezbeđuje informaciju ili instrukciju o bezbednosti i/ili zdravlju na radu putem oznake na tabli, boje svetlosne oznake ili zvučnog signala, usmene komunikacije ili znaka koji se daje rukom.

– Grupe oznaka:

 
oznaka zabrane– zabranjuje postupanje koje može dovesti do nastanka opasnosti ili opasne pojave; okruglog je oblika sa crnim piktogramom na beloj podlozi, oivičen crvenom bojom i sa crvenom poprečnom linijom;
oz01.jpgoz02.jpgoz03.jpgoz04.jpgoz05.jpgoz06.jpg
Tabela 1. Primeri oznaka zabrane

 
 
* oznaka upozorenja– daje upozorenje o opasnosti ili opasnoj pojavi; trouglastog je oblika sa crnim piktogramom na žutoj podlozi, oivičen crnom bojom;
 
ou01.jpgou02.jpgou03.jpgou04.jpgou05.jpgou06.jpg
Tabela 2. Primeri oznaka upozorenja
 
 
* oznaka obaveze – obezbeđuje instrukciju o obaveznom načinu postupanja; okruglog je oblika sa belim piktogramom na plavoj podlozi;
 
oo01.jpgoo02.jpgoo03.jpgoo04.jpgoo05.jpgoo06.jpg
Tabela 3. Primeri oznaka obaveze
 
 
* oznaka izlaza u slučaju opasnosti ili prve pomoći – obezbeđuje informaciju o izlazu u slučaju opasnosti ili prvoj pomoći; oblik – pravougaonik ili kvadrat sa belim piktogramom na zelenoj podlozi;

 
oi01.jpgoi02.jpgoi03.jpgoi04.jpgoi05.jpgoi06.jpg
Tabela 4. Primeri oznaka izlaza u slučaju opasnosti ili prve pomoći.
 
  
* oznaka opreme za gašenje požara; oblik – pravougaonik ili kvadrat sa belim piktogramom na crvenoj podlozi;
 
og01.jpgog02.jpgog03.jpgog04.jpgog05.jpgog06.jpg
Tabela 5. Primeri oznaka opreme za gašenje požara
 
 

* svetlosna oznaka je oznaka obezbeđena uređajem koji je napravljen od providnih ili prozračnih materijala koji su osvetljeni iznutra ili odnazad tako da je osvetljena površina vidljiva. Ukoliko uređaj može da emituje i neprekidne signale i signale sa prekidom, signali sa prekidom se koriste za upozoravanje na viši nivo opasnosti ili na potrebu za hitnim preduzimanjem propisanog ili zahtevanog postupanja ili aktivnosti u odnosu na značenje koje je dato neprekidnim signalom;
* zvučni signal je kodirani zvuk koji proizvodi uređaj koji je napravljen za tu svrhu, bez upotrebe ljudskog ili veštačkog glasa, viši su od nivoa buke u radnoj okolini i lako su prepoznatljivi. Ukoliko uređaj može da emituje zvučne signale sa stalnom i sa promenljivom učestanošću, signali sa promenljivom učestanošću se koriste za upozoravanje na viši nivo opasnosti ili na potrebu za hitnim preduzimanjem propisanog ili zahtevanog postupanja ili aktivnosti u odnosu na značenje koje je dato neprekidnim signalom;
* bezbedonosna boja je boja koja ima određeno značenje;
 
BojaZnačenje ili namenaInstrukcija i informacija
CrvenaOznaka zabraneOpasno postupanje
Upozorenje na opasnostZaustavi, ugasi, uređaj za zaustavljanje u slučaju opasnosti
Evakuacija
Oprema za gašenje požaraIdentifikacija i lokacija
Žuta ili tamnožutaOznaka upozorenjaPažnja, oprez
Proveri
PlavaOznaka obavezaSpecifično postupanje ili radnja
Korišćenje sredstava i opreme za ličnu zaštitu na radu
ZelenaOznaka izlaza u slučaju opasnosti ili prve pomoćiVrata, izlazi, prolazi, oprema i prostorije
Nema opasnostiPovratak u normalno stanje
Tabela 6. Namena i instrukcije boja

 

 
* govorna komunikacija je unapred određena govorna poruka koja je saopštena ljudskim ili veštačkim glasom i odvija se u vidu kratkih, jednostavnih i razumljivih rečenica, izraza ili reči. Znaci moraju biti precizni, jednostavni, saopštljivi, laki za davanje i razumevanje i jasno različitih pokreta i/ili položaja ruku i/ili šaka. Ako se za davanje znaka koriste obe ruke istovremeno njihovo pokretanje mora da bude sinhronizovano, simetrično i da se pri tome daje samo jedan znak;
* znak koji se daje rukom je pokret i/ili položaj ruku i/ili šaka, u kodiranom obliku, koji se daju zaposlenom koji izvodi manevre koji mogu da predstavljaju opasnost po zaposlene;

* tekstualne oznake oznake i upozorenja postavljena od strane odgovornog lica – uzimajući u obzir procenu rizika, poslodavac je dužan da obezbedi i istakne tekstualne oznake i upozorenja za bezbednost i/ili zdravlje na radu u radnom prostoru tamo gde rizik, odnosno opasnosti i štetnosti nisu mogli da budu uklonjeni ili smanjeni primenom mera bezbednosti i zdravlja na radu; kao i uputstvo za bezbedan rad pri rukovanju i održavanju određenih sredstava za rad.

 
 
– Vrste oznaka za bezbednost i/ili zdravlje na radu:

1. trajne oznake na tabli moraju da se koriste za oznake zabrane, upozorenja, obaveze i za označavanje izlaza u slučaju opasnosti ili prve pomoći, dok se za trajno označavanje lokacije i identifikaciju opreme za gašenje požara mogu koristiti i bezbedonosne boje. Mesta na kojima postoji mogućnost udara u prepreku ili pada moraju trajno biti obeležena bezbedonosnom bojom i/ili oznakom na tabli. Saobraćajne površine moraju biti trajno obeležene bezbedonosnom bojom.

2. oznake za bezbednost i/ili zdravlje na radu u određenim okolnostima – svetlosne oznake, zvučni signali i/ili govorna komunikacija moraju da se koriste kada određene okolnosti to zahtevaju, da bi se upozorilo na opasnost, da bi se pozvala lica da preduzmu specifično postupanje ili da se pozovu lica na evakuaciju u slučaju opasnosti.

3. zamena i kombinovano korišćenje oznaka za bezbenost i/ili zdravlje na radu – moguće je kombinovano korišćenje oznaka, kao npr: svetlosna oznaka i zvučni signal; svetlosna oznaka i govorna komunikacija; znaci koji se daju rukom i govorna komunikacija.

PREGLED I PROVERA

Pregled i provera opreme za rad, pregled i provera uslova radne okoline i ispitivanje elektricne instalacije niskog napona i gromobrana

Oprema za rad podrazumeva: mašine, uređaje, postrojenja, instalacije, alate i sl. koji se koriste u procesu rada.

 
Preglede i ispitivanje opreme za rad vrši pravno lice sa licencom za obavljanje poslova pregleda i ispitivanja opreme za rad, koje poseduje odgovarajuće instrumente i uređaje za vršenje pregleda i ispitivanja, navedene sa tehničkim karakteristikama u prihvaćenim metodologijama.
 
Na opremi za rad vrše se preventivni i periodični pregledi i ispitivanja.
 
Preventivnim i periodičnim pregledima i ispitivanjem opreme za rad proverava se i utvrđuje da li su na opremi za rad, koja se koristi u procesu rada, primenjene mere bezbednosti i zdravlja na radu, tehničkim propisima, standardima i uputstvima proizvođača.
 
Preventivni pregledi i ispitivanje opreme za rad obavljaju se:
• pre početka korišćenja, odnosno pre davanja na upotrebu zaposlenima;
• posle rekonstrukcije ili havarije;
• pre početka rada na novom mestu ako je oprema premeštena sa jednog na drugo mesto.
 
Periodični pregledi i ispitivanja opreme za rad obavljaju se u roku koji je utvrđen tehničkim propisima i standardima ili koji je određen uputstvom proizvođača, a najkasnije u roku od tri godine od dana prethodnog pregleda i ispitivanja. Izuzetak od ovog pravila su privremene električne instalacije sa uređajima, opremom i priborom, koji se obavljaju u roku od godinu dana od dana prethodnog pregleda i ispitivanja, kao i oprema za rad za koju je poslodavac Aktom o proceni rizika utvrdio periodiku pregleda i ispitivanja.
 
Oprema za rad koja podleže preventivnim i periodičnim pregledima i ispitivanjima je: 
 
1. dizalica i uređaj nosivosti od 0,5 tona i više, kao i privremeno postavljena konzolna dizalica i vitlo nosivosti od 0,3 tone i više, na mehanizovani pogon, koji služe za dizanje, spuštanje i prenošenje tereta pomoću čeličnog ili drugog užeta, lanca, hidraulika i dr.;
 
2. regalna dizalica na mehanizovani pogon (u regalnom hodniku i van njega, vezana za šine ili koja ima na drugi način automatski regulisane pozicije) koja služi za unošenje u regal i uzimanje iz regala paleta ili materijala;
 
3. podizna platforma na mehanizovani pogon koja, pomoću ugrađene platforme ili korpe, služi za dizanje i spuštanje zaposlenih radi obavljanja radnih operacija;
 
4. viseća skela, fasadni, teretni i putnički lift (izuzev liftova u stambenim zgradama), na mehanizovani pogon, koji na vertikalnim površinama zgrada, na fasadama zgrada, gradilištima i u objektima namenjenim za radne i pomoćne prostorije služe za dizanje i spuštanje zaposlenih i materijala;
 
5. samohodno vozilo, na mehanizovani pogon, koje se koristi za unutrašnji transport – vuču, potiskivanje, dizanje, spuštanje i prenošenje tereta;
 
6. presa, makaze, nož i valjak, na mehanizovani pogon, za sečenje, presovanje, savijanje i izvlačenje materijala, a u koje se materijal za obradu ulaže ili vadi ručno;
  
7. oprema za preradu i obradu drveta, plastičnih i sličnih materijala, na mehanizovani pogon, koja je postavljena na temelje, u koju se materijal za obradu ulaže ili vadi ručno;
 
8. uređaji u kojima se nanose i suše premazna sredstva čije komponente u dodiru sa vazduhom obrazuju zapaljive i eksplozivne smeše, isparenja i hemijske štetnosti opasne po zdravlje zaposlenih;
 
9. oprema, odnosno postrojenja za proizvodnju, punjenje, merenje i kontrolu, sa cevovodima za napajanje, razvođenje i transport eksplozivnih, otrovnih i zagušljivih fluida – gasova ili tečnosti, osim prirodnog gasa (zemni gas), u objektima koji se koriste kao radni i pomoćni prostor;
 
10. protiveksplozijsko zaštićena oprema za rad, koja se koristi u tehnološkim procesima;
 
11. privremena električna instalacija sa uređajima, opremom i priborom, postavljena za vreme izgradnje građevinskih objekata ili izvođenja drugih radova;
 
12. oprema za rad (mašine, uređaji, postrojenja, instalacije i alati) za koju je poslodavac aktom o proceni rizika utvrdio da se na njoj vrše preventivni i periodični pregledi i ispitivanja.
 
O izvršenom pregledu i ispitivanju opreme za rad izdaje se stručni nalaz.
 

Radna okolina podrazumeva prostor u kome se obavlja rad i koji uključuje radna mesta, radne uslove, radne postupke i odnose u procesu rada.

 
Preventivnim i periodičnim ispitivanjima uslova radne okoline proverava se i utvrđuje da li su na radnom mestu u radnoj okolini primenjene mere bezbednosti i zdravlja na radu utvrđene propisima u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, tehničkim propisima i standardima.
 
Ispitivanja obuhvataju:
1. mikroklimu (temperatura, brzina strujanja i relativna vlažnost vazduha);
2. hemijske štetnosti (gasovi, pare, dimovi i prašine);
3. fizičke štetnosti (buka, vibracije i štetna zračenja – osim jonizujućih zračenja);
4. osvetljenost;
5. biološke štetnosti.
 
Ispitivanje mikroklime vrši se na radnim mestima u radnoj okolini u kojoj se obavlja proces rada, odnosno u kojoj se zaposleni kreću ili zadržavaju duže od dva sata u toku radne smene.
 
Ispitivanje mikroklime u letnjem periodu vrši se kad je spoljna temperatura iznad 15°C, a u zimskom periodu kad je spoljna temperatura ispod 5°C.
 
Ispitivanje hemijskih štetnosti vrši se na radnom mestu u radnoj okolini gde se u tehnološkim i radnim procesima pojavljuju hemijske štetnosti. Ispitivanja hemijskih štetnosti vrši se uzimanjem najmanje jednog uzorka na radnom mestu najbližem izvoru štetnosti.
 
Ispitivanje fizičkih štetnosti vrši se na radnom mestu u radnoj okolini gde se pri tehnološkom procesu pojavljuju buka, vibracije i štetna zračenja. Ispitivanje buke, vibracija i štetnih zračenja obuhvata merenje, analizu i upoređivanje izmerenih veličina sa dozvoljenim vrednostima.
 
Ispitivanje osvetljenosti na radnom mestu u radnoj okolini vrši se u skladu sa prihvaćenom metodologijom ispitivanja i merenja osvetljenosti, propisima u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, tehničkim propisima i standardima
 
O izvršenom ispitivanju uslova radne okoline izdaje se stručni nalaz.
 
Preventivna ispitivanja uslova radne okoline obavljaju se u roku od šest meseci od početka rada radnog, odnosno tehnološkog procesa, rekonstrukcije objekta u kom se obavlja radni proces (uređaja za grejanje, ventilaciju ili klimatizaciju, i sl.) ili zamene tehničkih kapaciteta kojima se menjaju uslovi rada.
 
Periodična ispitivanja uslova radne okoline obavljaju se na radnom mestu u radnoj okolini u roku od tri godine od dana prethodnog ispitivanja.

Firma Safe Line 2009 DOO specijalizovana je za ispitivanje električnih instalacija niskog napona i gromobranskih sistema. Naša misija je pružanje vrhunskih usluga u oblasti elektroinstalacija i zaštite od udara groma, uz maksimalnu posvećenost sigurnosti i kvalitetu.

Svi naši inženjeri i tehničari su visokokvalifikovani i koriste najsavremeniju opremu i tehnologiju kako bi obezbedili pouzdane i tačne rezultate ispitivanja. Kroz detaljna ispitivanja električnih instalacija niskog napona, osiguravamo da vaši objekti ispunjavaju sve zakonske i tehničke norme, čime se smanjuje rizik od nastanka električnih požara, kvarova ili nesreća.

Takođe, bavimo se i ispitivanjem gromobranskih sistema, koji predstavljaju ključnu zaštitu objekata od udara groma. Naši stručnjaci vrše inspekciju, testiranje i verifikaciju funkcionalnosti gromobranskih sistema kako bi se osigurala maksimalna zaštita imovine i ljudi.

Firma Safe Line 2009 DOO pruža usluge za širok spektar klijenata, uključujući privatne korisnike, preduzetnike i velike kompanije, sa ciljem da svi naši klijenti budu sigurni u ispravnost svojih elektroinstalacija i sistema zaštite od groma.

Kroz profesionalan pristup, brzu i efikasnu uslugu, kao i primenu najnovijih standarda u industriji, nastojimo da našim klijentima omogućimo sigurno okruženje i zaštitu na najvišem nivou.

Da li želite da sarađujete sa nama?

Možete nas kontaktirati putem mejla doosafeline2009@gmail.com ili putem telefona +381654713982